Základní škola a mateřská škola Tasovice
Základní škola a mateřská škola Tasovice - BAREVNÁ ŠKOLA

Vím, co smím - 2. stupeň

-

Šesťáci se soustředili na miniprojekt „Evropa a svět“. V atlasech hledali ukazatele z hospodářství u evropských států, porovnávali je s jinými světadíly, pochopili rozdělení států podle HDP na „bohatý sever“ a „chudý jih“. Poučili se o památkách světového dědictví UNESCO v zajímavém kvízu. V kulturní oblasti zůstali, když se zaměřili na známé autory dětské literatury: luštili přesmyčky jmen a dětských knih, následně díla k jednotlivým autorům přiřazovali.   

 V 6. B navíc zhotovili medailony jednotlivých autorů, k nim zvládli i krátkou ústní prezentaci. V závěru si žáci uvědomovali, že i v současnosti lidstvo řeší mnohé problémy v oblasti životního prostředí, mezinárodních vztazích, růstu populace. Zhodnotili, že rádi žijí v České republice, jsou ale i Evropany a lidmi.


Žáci sedmého ročníku měli jako hlavní téma „Objevujeme Evropu“. Nejdříve se seznámili s hudbou a oblečením od 70. let do současnosti prostřednictvím módní přehlídky, Některým účesům i modelům se od srdce zasmáli. Dále zjistili, koho česká i evropská mládež obdivuje.  

 Stravování v různých koutech Evropy bylo přiblíženo komentovanou ochutnávkou typických potravin a jídel, tím se o pokrmech dozvěděli mnoho zajímavostí. Žáci také zhlédli filmový dokument týkající se vzdělávání v jiných evropských zemích. Na závěr si tak mohli všichni žáci představit průměrného mladého Evropana.


„Naše volby“ byly tématem číslo 1 pro osmáky. Žáci se seznámili s volebním systémem České republiky. Na stránkách Českého statistického úřadu zjišťovali a porovnávali výsledky posledních říjnových voleb, obeznámili se s volebními programy volebních stran v obci.  

 Zkusili si vytvořit vlastní kandidátní listinu své volební strany a sestavit volební program. Po představení volebního programu proběhly samotné volby. V těch vyhráli všichni žáci osmých tříd, protože pochopili, proč je důležité volit.


Žáci devátých tříd se na začátku projektového dne seznámili s pojmy diktatura a demokracie. Byli seznámeni s pojmem totalita, vypracovali si přehled nejznámějších totalitních režimů minulosti a následně vybrali několik příkladů současné světové diktatury.  

 V dalších hodinách žáci zhlédli film inspirovaný skutečnou události na toto téma. Poslední část projektu byla věnovaná vypracování výstupního posteru, který se zaměřil na dva stěžejní pojmy: diktatury a demokracie, protože motto projektového dne v devátém ročníku bylo „Demokracie jako protiváha diktatury“.

Mgr. Jaroslava Bínová 

Datum vložení: 31. 10. 2018 0:40
Datum poslední aktualizace: 18. 7. 2020 1:27

Základní škola

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Digitalizujeme školu

Obědy školákům 2023

Obědy školákům 2023

Jazyková škola P.A.R.K.

Jazyková škola P.A.R.K.

Záchranný kruh

Pomoc při výskytu a řešení šikany

Doučování žáků

Kniha 50 let školy

k prodeji v kanceláři školy

kniha školy

Předpověď počasí

dnes, úterý 23. 4. 2024
déšť 8 °C 1 °C
středa 24. 4. déšť 5/3 °C
čtvrtek 25. 4. déšť 7/3 °C
pátek 26. 4. polojasno 11/1 °C

Mapa

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE:2
DNES:250
TÝDEN:629
CELKEM:324294

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie