-
Šesťáci se soustředili na miniprojekt „Evropa a svět“. V atlasech hledali ukazatele z hospodářství u evropských států, porovnávali je s jinými světadíly, pochopili rozdělení států podle HDP na „bohatý sever“ a „chudý jih“. Poučili se o památkách světového dědictví UNESCO v zajímavém kvízu. V kulturní oblasti zůstali, když se zaměřili na známé autory dětské literatury: luštili přesmyčky jmen a dětských knih, následně díla k jednotlivým autorům přiřazovali.
V 6. B navíc zhotovili medailony jednotlivých autorů, k nim zvládli i krátkou ústní prezentaci. V závěru si žáci uvědomovali, že i v současnosti lidstvo řeší mnohé problémy v oblasti životního prostředí, mezinárodních vztazích, růstu populace. Zhodnotili, že rádi žijí v České republice, jsou ale i Evropany a lidmi.
Žáci sedmého ročníku měli jako hlavní téma „Objevujeme Evropu“. Nejdříve se seznámili s hudbou a oblečením od 70. let do současnosti prostřednictvím módní přehlídky, Některým účesům i modelům se od srdce zasmáli. Dále zjistili, koho česká i evropská mládež obdivuje.
Stravování v různých koutech Evropy bylo přiblíženo komentovanou ochutnávkou typických potravin a jídel, tím se o pokrmech dozvěděli mnoho zajímavostí. Žáci také zhlédli filmový dokument týkající se vzdělávání v jiných evropských zemích. Na závěr si tak mohli všichni žáci představit průměrného mladého Evropana.
„Naše volby“ byly tématem číslo 1 pro osmáky. Žáci se seznámili s volebním systémem České republiky. Na stránkách Českého statistického úřadu zjišťovali a porovnávali výsledky posledních říjnových voleb, obeznámili se s volebními programy volebních stran v obci.
Zkusili si vytvořit vlastní kandidátní listinu své volební strany a sestavit volební program. Po představení volebního programu proběhly samotné volby. V těch vyhráli všichni žáci osmých tříd, protože pochopili, proč je důležité volit.
Žáci devátých tříd se na začátku projektového dne seznámili s pojmy diktatura a demokracie. Byli seznámeni s pojmem totalita, vypracovali si přehled nejznámějších totalitních režimů minulosti a následně vybrali několik příkladů současné světové diktatury.
V dalších hodinách žáci zhlédli film inspirovaný skutečnou události na toto téma. Poslední část projektu byla věnovaná vypracování výstupního posteru, který se zaměřil na dva stěžejní pojmy: diktatury a demokracie, protože motto projektového dne v devátém ročníku bylo „Demokracie jako protiváha diktatury“.
Mgr. Jaroslava Bínová
k prodeji v kanceláři školy