Páťáci a šesťáci se seznamovali s prostředí programovacího jazyka Scratch v hodinách IKT.
Páťákům prostředí programu Scratch, se kterým se na školních monitorech poprvé (a ne naposled) potýkali, rychle přirostlo a brzy poznali mnoho zajímavých funkcí, pomocí nichž následně vytvářeli animovaný rozhovor vybraných postav. Zadávání řetězců povelů a experimentování je velmi bavilo a někteří dokonce v kódování pokračovali i doma.
Šesťáci se nejprve seznámili s prostředím této aplikace a poté dostali za úkol vytvořit krátký animovaný příběh. Naučili se vybírat postavy, měnit jejich vzhled a pozici, uvést je do pohybu, přiřadit k nim bubliny s přímou řečí, měnit pozadí příběhu. Žáky programování velmi bavilo a těší se na další pokračování.
Také sedmáci a osmáci se poprvé setkali s jazykem Scratch. Po úvodním seznámením s programem si vyzkoušeli základní funkce potřebné k vytvoření jednoduchého příběhu. Většinou s nadšením vymýšleli a realizovali příběhy dvou postav, které se pohybovaly po scéně, měnily vzhled a rozmlouvaly spolu.
k prodeji v kanceláři školy