31. 1. 2022
Celoškolní projekt Ve zdravém těle zdravý duch pro školní rok 2021 – 2022 byl původně plánovaný na tři etapy, ale 31. ledna 2022 se v 6. - 9. ročníku setkaly hned dvě části: muzikoterapie s pohybovým workshopem.
Třídy 6. B, 7. A, 9. A a 9. B nejdříve zjistily, jaké etnické hudební nástroje přivezl do naší školy hudebník a muzikoterapeut Petr Vysočan: ozvučná dřeva, balafon, rumbakoule, píšťaly, fujaru, brumličku, ústní harfu, tibetské mísy, různé bubny a bubínky. Při představování nástrojů na ně hrál, takže si každý představil, jaký zvuk vydávají. Výborné pak bylo, když bubny djembé i jiné nástroje dostali do rukou žáci a společně si pod vedením pana Vysočana zahráli.
Spolu s MgA. Nikol Kratochvílovou, absolventkou muzikálového herectví JAMU, žáci 8. A, 8. B, 9. A a 9. B zkoumali své emoce: stres, adrenalin, nervozitu, strach,soutěživost, radost, uvolnění, pozornost… Při zajímavých aktivitách se vyjadřovali pohybem, hlasem, rytmem, sledovali svůj výraz i chování ostatních. Vrcholem týmové práce pak byl společný třídní voice-band.
Při obou tvůrčích dílnách si žáci utvářeli základní pozitivní postoje k sobě, ale i k druhým, prohlubovali dobré vztahy mezi sebou ve třídě. A to bylo také cílem projektu!
Žáci tříd 6. A a 7. B, kteří se projektového dne kvůli karanténě nemohli účastnit, se na společné hudební a pohybové tvoření mohou těšit 23. 5. 2022, kdy se obě tvůrčí dílny budou opakovat tak, aby je absolvovali všichni žáci druhého stupně.
Mgr. Jaroslava Bínová
k prodeji v kanceláři školy