21. 10. 2022
Hodina kódu je celosvětová akce, která se snaží přiblížit dětem programování. Jejím cílem je rozvíjet digitální dovednosti a logické myšlení pomocí populárních počítačových her. Na naší škole se učili programovat žáci v týdnu od 17. - 21. října.
Žáci ve třídách 1. A, 1. B, 2. A, 2. B a 3. A na počítači nebo na tabletu pomáhali umělé inteligenci čištit oceán od odpadků. Učili robota rozpoznávat, co patří a nepatří do moře, třídili odpad, učili robota barvy a tvary mořských živočichů. Zároveň se dozvěděli zajímavé informace o znečišťování moří a oceánů. Programování na tabletech děti velice bavilo.
Třeťáci ve 3. B a 3. C si základy programování vyzkoušeli s robotickou myší, nejdříve vymysleli překážkovou dráhu a potom naplánovali cestu. Potom si v počítačové učebně vybrali některou z nabízených aktivit - krasobruslení s Annu a Elsou nebo Minecraft. Jednoduchým a zábavným způsobem se tak všichni učili programovat.
Žáci 4. A se začátkům programování věnovali v hodině informatiky. V programu Dance party se díky skládání předpřipravených algoritmů učili, jak rozpohybovat jednu či více postav, měnili si druh, barvu, takty pohybu, ale i pozadí. Dařilo se jim velice dobře a práce je velmi bavila.
Žáci třídy 4. B si vyzkoušeli hodinu programování s oblíbeným Minecraftem. Jednoduchým a zábavným způsobem si osvojili úvod do počítačových věd. Pomocí těchto aktivit se učí technologie nejen používat, ale i vytvářet.
Páťáci v 5. A využili program Dance party, protože milují pohyb. A proč nespojit pohyb a práci na počítači v jednom? Vrhli se na programování a po chvíli se rozezvučely reproduktory hudbou. Žáci si vzájemně pomáhali s prvotními těžkostmi - správného nakódování svých zvířecích tanečníků, ale nakonec se jim podařilo získat certifikát. Taneční umění je namotivovalo vyzkoušet si tanec naživo. Bylo to výborné zpestření výuky a všichni si to náramně užili.
V 5. B k programování využili program Flappy, ve kterém si vyzkoušeli napsat vlastní hru a Ahoj světe, kde programovali interaktivní postavičky ve světě.
Na druhém stupni žáci kódovali s Minecraftem. Zkoumali a budovali podmořské světy – programovali cestu lodě, zachraňovali vodní živočichy, hledali poklad, stavěli korálový útes nebo sopku. S Annou a Elsou zkoumali kouzlo a krásu ledu. Pomocí kódů kreslili jednoduché i složité tvary. Někteří si naprogramovali Taneční večírek.
Deváťáci řešili šíření virů a ochranu před nimi. Kódy psali tak, aby mohli spustit svou vlastní simulaci epidemie viru ve Městě příšer.
Mgr. Věra Hubrová
k prodeji v kanceláři školy