Na konci 5. ročníku žák:
● pracuje s texty, obrázky a tabulkami v učebních materiálech
● doplní posloupnost prvků
● umístí data správně do tabulky
● doplní prvky v tabulce
● v posloupnosti opakujících se prvků nahradí chybný za správný
● v blokově orientovaném programovacím jazyce sestaví program pro ovládání postavy
● v programu najde a opraví chyby
● rozpozná opakující se vzory, používá opakování, stanoví, co se bude opakovat a kolikrát
● vytvoří a použije nový blok
● upraví program pro obdobný problém
● nalezne ve svém okolí systém a určí jeho prvky
● určí, jak spolu prvky souvisí
● v blokově orientovaném programovacím jazyce sestaví
program řídící chování postavy
● v programu najde a opraví chyby
● rozpozná opakující se vzory, používá opakování, stanoví, co se bude opakovat a kolikrát
● rozpozná, jestli se příkaz umístí dovnitř opakování, před nebo za něj
● vytváří, používá a kombinuje vlastní bloky
● přečte zápis programu a vysvětlí jeho jednotlivé kroky
● rozhodne, jestli a jak lze zapsaný program nebo postup zjednodušit
● cíleně využívá náhodu při volbě vstupních hodnot příkazů
● pomocí grafu znázorní vztahy mezi objekty
● pomocí obrázku znázorní jev
● pomocí obrázkových modelů řeší zadané problémy
● v blokově orientovaném programovacím jazyce sestaví program pro řízení pohybu a reakcí postav
● v programu najde a opraví chyby
● používá události ke spuštění činnosti postav
● přečte zápis programu a vysvětlí jeho jednotlivé kroky
● upraví program pro obdobný problém
● ovládá více postav pomocí zpráv
k prodeji v kanceláři školy