Na konci 6. ročníku žák:
● rozpozná zakódované informace kolem sebe
● zakóduje a dekóduje znaky pomocí znakové sady
● zašifruje a dešifruje text pomocí několika šifer
● zakóduje v obrázku barvy více způsoby
● zakóduje obrázek pomocí základní geometrických tvarů
● zjednoduší zápis textu a obrázku, pomocí kontrolního součtu ověří úplnost zápisu
● ke kódování využívá i binární čísla
● najde a opraví chyby u různých interpretací týchž dat (tabulka versus graf)
● odpoví na otázky na základě dat v tabulce
● popíše pravidla uspořádání v existující tabulce
● doplní podle pravidel do tabulky prvky, záznamy
● navrhne tabulku pro záznam dat
● propojí data z více tabulek či grafů
● popíše pomocí modelu alespoň jeden informační systém, s nímž ve škole aktivně pracují
● pojmenuje role uživatelů a vymezí jejich činnosti a s tím související práva
● v blokově orientovaném programovacím jazyce sestaví program, dbá na jeho čitelnost a přehlednost
● po přečtení programu vysvětlí, co vykoná
● ověří správnost programu, najde a opraví v něm chyby
● používá cyklus s pevným počtem opakování, rozezná, zda má být příkaz uvnitř nebo vně opakování
● vytváří vlastní bloky a používá je v dalších programech
● diskutuje různé programy pro řešení problému
● vybere z více možností vhodný program pro řešený problém a svůj výběr zdůvodní
k prodeji v kanceláři školy