Na konci 8. ročníku žák umí:
vysvětlit a určit vykonanou práci
využívat s porozuměním vztah mezi výkonem, vykonanou prací a časem
vysvětlit zákon zachování energie a využívat poznatky o přeměnách energie
na příkladech vysvětlit užití jednoduchých strojů
vysvětlit, kdy nastane změna vnitřní energie tělesa
určit teplo přijaté a odevzdané tělesem
uvést příklady tepelných vodičů a izolantů
na příkladech vysvětlit změny skupenství
vysvětlit na příkladech pojmy kmitavý pohyb, perioda, frekvence, amplituda, vlnění
rozpoznat zdroje zvuku ve svém okolí a ví, jak se zvuk šíří
rozlišit ultrazvuk, infrazvuk a uvede příklady
vysvětlit, proč je nepříznivý vliv nadměrného zvuku na člověka
správně sestavit podle schématu elektrický obvod
změřit elektrický proud a napětí
použít Ohmův zákon při řešení praktických problémů
určit výsledný odpor při sériovém a paralelním zapojení spotřebičů
zapojit reostat a vysvětlit změny při pohybu jezdcem
popsat výrobu elektrické energie
zhodnotit výhody a nevýhody elektrárny tepelné, vodní, větrné, sluneční, jaderné
posoudit vliv energetických zdrojů na životní prostředí
k prodeji v kanceláři školy