16. 5. 2022
Žáci 6. ročníku se vydali v pondělí 16. 5. za poznáním do LIPKY v Brně, kde se účastnili ekologických výukových programů.
Žáci 6. A pozorovali dobrodružství, která se odehrávají v půdě. Binokulární lupy jim pomohly poznat půdní složky, při hře pochopili, jak půda vznikla, co je to rozklad a kdo se na něm podílí. Odchytili a pojmenovali řadu půdních živočichů a popsali jejich vazby k půdnímu prostředí. Pomocí pokusů dokázali i přítomnost půdní vody a vzduchu.
Na příběhu o rybníku Blaťáku žáci 6. B prozkoumali fungování ekosystému rybníka a vliv člověka na něj. Pomocí pokusů poznali důležité vlastnosti vody, jakými je povrchové napětí a teplotní anomálie. Nalovili v zahradním jezírku vodní živočichy, určili je a dozvěděli se, jakou roli v něm hrají.
Společně jsme plnili několik úkolů a při tom jsme se dozvídali spoustu nových informací, které se nám budou při výuce jistě hodit.
Mgr. Petra Lattnerová
k prodeji v kanceláři školy