Na konci 4. ročníku žák:
● pojmenuje jednotlivá digitální zařízení, se kterými pracuje, vysvětlí, k čemu slouží
● vysvětlí, co je program a rozdíly mezi člověkem a počítačem
● edituje digitální text, vytvoří obrázek
● přehraje zvuk či video
● uloží svoji práci do souboru, otevře soubor
● používá krok zpět, zoom
● řeší úkol použitím schránky
● dodržuje pravidla a pokyny při práci s digitálním zařízením
● uvede různé příklady využití digitálních technologií v zaměstnání rodičů
● najde a spustí aplikaci, kterou potřebuje k práci
● propojí digitální zařízení a uvede bezpečnostní rizika, která s takovým propojením souvisejí
● pamatuje si a chrání své heslo, přihlásí se ke svému účtu a odhlásí se z něj
● při práci s grafikou a textem přistupuje k datům i na vzdálených počítačích a spouští online aplikace
● rozpozná zvláštní chování počítače a případně přivolá pomoc dospělého
● sestaví robota podle návodu
● sestaví program pro robota
● oživí robota, otestuje jeho chování
● najde chybu v programu a opraví ji
● upraví program pro příbuznou úlohu
● pomocí programu ovládá světelný výstup a motor
● pomocí programu ovládá senzor
● používá opakování, události ke spouštění programu
● sdělí informaci obrázkem
● předá informaci zakódovanou pomocí textu či čísel
● zakóduje/zašifruje a dekóduje/dešifruje text
● zakóduje a dekóduje jednoduchý obrázek pomocí mřížky
● obrázek složí z daných geometrických tvarů či navazujících úseček
k prodeji v kanceláři školy